دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
برگزاری کارگاه شعر نیمایی از برنامه‌های جشنواره حضرت علی اکبر(ع)

حوزه/ به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، کارگاه یک روزه‌ای با موضوع شعر نیمایی به عنوان اولین پیش رویداد جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر غلامعلی مدیح، دبیر تخصصی جشنواره حضرت بین المللی حضرت علی اکبر (ع) در گفت و گویی با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه شعر نیمایی به عنوان اولین پیش رویداد جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) گفت: این کارگاه فرصتی مناسب برای شاعران و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی است تا ضمن آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و تکنیک‌های شعر نیمایی، از تجارب و دانش استاد علی داوودی بهره‌مند شوند. این کارگاه همچنین فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات میان شاعران جوان و اساتید برجسته است و در نهایت به تقویت جامعه ادبی و شعری کشور کمک خواهد کرد.

دکتر مدیح افزود: شعر نیمایی، که به عنوان یکی از شاخه‌های نوین شعر فارسی شناخته می‌شود، با استفاده از قافیه‌ها و ترکیبات نوین، فضاهای تازه‌ای را برای بیان احساسات و اندیشه‌های شاعرانه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: استاد داوودی، با سال‌ها تجربه در این عرصه، نه تنها به بررسی ابعاد مختلف این نوع شعر می‌پردازد، بلکه با تحلیل آثار شاعران بزرگ آن، نحوه به کارگیری این سبک را نیز برای شرکت‌کنندگان تشریح خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند از طریق شماره ۰۹۱۰۲۴۴۲۴۳۴ اقدام کنند. با توجه به محدودیت‌های ظرفیت، از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا هرچه سریع‌تر در این رویداد ثبت نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha